Diablo 2
Sarkan 2005.05.02. 07:42
kalandjtk,rdekes trtnettel
Mint ahogy arra szmtani lehetett a bta verzi alapjn, a nagysiker Diablo vrva vrt folytatsa igencsak mutatsra sikeredett. Telis tele van olyan jtsokkal melyek alapjn azt is gondolhatnnk, hogy az elz rsz csak elfutra volt az igazi Diablonak. A msodik epizd hangulatban szinte semmit nem vltozott, inkbb csak javult a szmtalan kiegsztsnek ksznheten.
Nem szeretnk olyan dolgokra kitrni, melyeket mr mindenki tud, hiszen az elmlt kt vben szmtalan olyan informci llt rendelkezsnkre, hogy t j karakter lesz, a rgieket nem is lehet hasznlni, meg hogy 4 felvonsos lesz a jtk, rengeteg szrnnyel, kldetssel, fegyverekkel s varzslatokkal. Mr csak azrt sem mondom el ezeket mg egyszer, mert minden elhangzott llts igaz. (Ezekrl egybknt mind olvashattok korbbi elzetesnkben s a bta verzirl kszlt cikknkben.) Megemltenk viszont olyan dolgokat, melyek mr tl rszletbemennek tnhetnek, viszont elengedhetetlenek a jtk szempontjbl. Ezek egyrszt kzhaszn informcik, msrszt pedig sajt tapasztalataim.
Az t j karakter, nv szerint az Amazon, Paladin, Barbarian, Necromancer s a Sorceress, legfkppen kpessgeikben trnek el egymstl. Az Amazon az elz rsz Rouge-jval hasonlthat ssze, a Barbarian pedig a Warrior kaszt durvbb vltozata. A msik hrom karakter igazbl a Mage utdai. A Paladin a Szent mgia birtokban ll, s csakis a j rdekben harcolnak, mint valami jedi lovag, a Necromancer a holtakat leszti fel, s ezek energijt hasznlja, a Sorceress pedig az Elemi erkbl merti tudst. Ezek a karakter kpessgek ezttal nem knyvek elolvassa alapjn sajtthatak el, hanem szintlpskor vlaszthatak. Mindegyik karakter kb. 30 kpessggel rendelkezik, melyek 3 csoportba sorolhatak. Az Amazon a mgit nyilakhoz, drdkhoz hasznlja, valamint klnfle passzv varzslatokhoz. Ilyen passzv varzslatok lehetnek a sajt vdelmnkre hasznlt mgik, pl a lvedkektl val kitrs, vagy a klnfle sebzsnvelk. Ezeket nem tudjuk egrgomb kattintsval hasznlni, hanem automatikusan lpnek letbe. Ilyen kpessgekkel egybknt mindegyik karakter rendelkezik. A Nekromanta kpes rontsokat, mreg varzslatokat s lnyeket idzni, a Barbr klnbz harci fogsokat s csatakiltsokat hasznl, a Paladin a kardforgatsok mellet tmad s vdekez aurkkal tartja tvol az ellent, a Varzsln pedig tz, villm s jg varzslatokkal tmad. Mivel hromfle tulajdonsg van, ezrt jl meg kell gondolni, hogy frissen kapott kpessg pontunkat mire hasznljuk fel. A jtk elejn termszetesen csak gyengbb kpessgek kzl vlaszthatunk a fa tetejrl. Ksbb aztn, ha karakternk szintet lp, egyre tbb tulajdonsg kzl vlaszthatunk, ilyenkor azonban lehet, hogy rdemes rgebbi varzslatainkat ersteni. Alap tulajdonsgoknak szmt maga a tmads s a hajts is. Utbbit hasznlhatjuk olyan fegyvereknl, mint a drda, a dobks, vagy a klnfle fiolk. gy egy karakternl a drdt hasznlhatjuk kzelharcban, vagy tvolrl. Az imnt emltett vegek, mint pl. a mrgez, robban vegcsk jabb rdekes sznt visznek a jtkba. A mrgezs egybknt elg slyos lehet, mert ilyenkor embernk teljesen bezldl, s egy bizonyos ideig folyamatosan fogy letereje. Vannak ezen kvl olyan rontsok is, melyek lelasstjk az embert, ezek ltalban a klnbz fagyos varzslatok kvetkezmnyei. Persze ez csak kett kellemetlensg a sok kzl, de tnyleg vigyzni kell velk, mert ezek a varzslatok nem csak a mi keznkben slhetnek el. A mr emltett szintlpskor azonban nem csak kpessg vlasztsra kapunk lehetsget, hanem eloszthatjuk a mr ismers level pontjainkat a karakternk tulajdonsgai kztt. A Strength a tmadsunk erejt, a Dexterity a tmadsok bevitelt s elkerlst, a Vitality az letert, s az llkpessget, az Energy pedig a mannkat befolysolja. Az llkpessg, vagyis a Stamina fknt abban jelentkezik, hogy karakternk mennyit tud futni egyhuzamban. rdemes a futst vgig bekapcsolva hagyni, de emellett nem rt nmi Stamina porci a nehz napokra.
Sok olyan jdonsg van a jtkban, mely magt a jtkmenetet segti. Sokan panaszkodtak az elz rsznl, hogy nha kicsit lass volt. Most ugye van a futs, s klnbz portlok a nagyobb helyszneken, melyeket ha egyszer aktivltunk, onnantl kezdve brmikor hasznlhatjuk. Mostantl ltjuk ellenfeleink leterejt a kperny tetejn, nevvel egytt. Vannak olyan szrnyek most is, melyek fajtjuk felfejlesztett egyede. Ezek a lnyek nagyon sok jtkos kedvence, hiszen dematerializlsuk utn rtkes holmikhoz juthatunk. A Diablo els rszben gyakran elsiklott szemnk nhny felvehet cum fltt. Ennek kikerlse vgett, az j rszben a fldn hever dolgok csillogni kezdenek, de az Alt gomb megnyomsval a kperny sszes holmija kirdik. Tapasztalataim szerint a msodik rsz szrnyei valamivel kevesebb pnzt s fegyvert szrnak el. Viszont vannak olyan amulettek s gyrk, melyek nvelik annak eslyt, hogy valakinl tbb aranyat, vagy nagyobb teljestmny fegyvert talljunk. Fegyverek s pnclok krben amgy is rdekes dolgok jdonsgok vannak. Megmaradtak a kk jelzs mgikus illetve az arany jelzs unique fegyverek. De ezek mellet tallhatunk olyan holmit, amelyiket klnbz kkvekkel egszthetnk ki, gy j tulajdonsggal ruhzhatjuk fel azt. Ezek a fegyverek szrke jelzsek, s nagysguktl fggen rendelkeznek foglalattal. kkveket szrnyektl s oltrokbl nyerhetnk. j ruhanemk is kerltek a jtkba, pl. keszty, csizma s v. Utbbinak ksznheten sokkal tbb vegcst s paprost tarthatunk magunknl. Visszatrve a fegyverekre, mg annyi vltozs trtnt az elz rsz ta, hogy az jjakhoz s nylpuskkhoz most mr kell nylvessz, mely igazbl az jak durability-jt helyettesti. rdekes figyelembe venni azt, hogy egy csom trgy csoportosthat, mellyel helyet sprolhatunk meg sztynkben. Ilyen pl. a tegez, melyben max. 250 nylvessz lehet, de kt kisebbet nyugodtan sszerakhatunk; a klnbz hajt fiolk, s ezt a clt szolgljk a varzsknyvek, melyekbe mr meglv varzs tekercseinket gyjthetjk.
Egyetlen gond a jtkkal csupn az, hogy Battle.netes karakternket nem hasznlhatjuk sima hlzati jtkban. Viszont a sima jtkos karakternk hasznlatt felajnlja a TCP/IP hlzati jtkhoz. Hlzati jtkban lehetsgnk van ms jtkosokat meginvitlni csapatunkba, ilyenkor az experience pontokat mindenki egyarnt megkapja a legyilkolt szrnyekrt. Ha meghaltunk, mr nem segthet rajtunk a Ressurect varzslat, knytelenek vagyunk nmi pnz fejben a faluban jraledni. Holttestnket msok nem tudjk kifosztani, csak ha engedlyt adunk r. Ha esetleg a program mg azeltt kidobna minket a jtkbl, hogy holttestnket visszaszerezzk, nem kell megijedni, mert legkzelebbi jtkban a holttest a faluban lesz, ilyenkor viszont minden elhagyott pnznk odaveszik. rdemes teht a pnzt a falu kzepn lv ldikban tartani, st ide brmit pakolhatunk. gyhogy felejtsk el azt a mdszert, hogy a vros kzepre szrjuk el dolgainkat, mert azok egy id utn eltnnek.
Sajnos a Diablo 2 Battle.netje nem mindig tkletes, lassabb modemmel rendelkezket rendszerint kidobja, be sem engedi, vagy csak iszony ksssel dolgozik. Ilyenkor viszont lthat a legtisztbban a program egyik f ernye, hogy a plykat a jtk folyamatosan tlti nagyobb rszenknt, gy betltsnl s helysznlpsnl nem kell annyit vrni, mint az el Diablban. Viszont a program rendkvl RAM ignyes. 64 MB kevs neki, mgy egy 350 MHz-es Klamathon is. Elg rendesen szaggat a program, ha 3-nl tbb ellenfl van a kpernyn. Ki is kapcsolhatjuk az olyan dolgokat, mint a perspektva, az rnykok elmossa, vagy lebutthatjuk a fnyeket, de gy nem sok lvezetet nyjt a ltvny. Emlkszem, hogy a Nox-ban klnsen tetszett az, ahogyan bernykolta a program a nem lthat rszeket. Szerencsre ez benne van a Diablo 2-ben is, st, egy fokkal taln szebb is. A grafikval tnyleg nem lehet gond, a helysznek ltvnyosak s vltozatosak, a napszak s ghajlatvltozsok pedig igazn nagyot dobnak a hangulaton. A zenvel is meg vagyok elgedve, igazn tallra sikerltek az j darabok, de szmos rgi dallam is jra lett dolgozva. Klnsen tetszett, hogy Tristram vrosba szl kldets alatt jra felcsendlt az elz rsz falujnak dallamos zenje. Animcikbl is van elg, harmadik CDje a programnak csak azzal van megtltve. s ahogy azt mr Blizzardktl megszokhattuk, igazn ignyes s izgalmas animcikkal lepik meg a jtkost.
Megrte teht a hossz vrakozs a msodik rszre. Rengeteg tletes jts kerlt a programba, sokkal nagyobb hangslyt fektettek a jtk kalandoz s stratgia oldalra, mint az elz rszben. Biztos vagyok benne, hogy senki olyannak nem fog csaldst okozni a program, aki eddig is szerette a jtkot.
|